„Şcoala lui Andrei 2011” şi-a desemnat câştigătorii: o echipă vâlceană se număra printre cei 11 finalişti şi primeşte o finanţare de 5000 de euro.
• A treia ediţie a concursului naţional pe teme eco-civice „Şcoala lui Andrei” a adus la un loc 10 mii de elevi din toată ţara
• Competiţia s-a desfăşurat în perioada 9 mai – 20 iunie pe http://www.taraluiandrei.ro/, secţiunea „Şcoala”
• 362 de echipe din 39 de judeţe ale ţării şi-au depus proiectele la Şcoala lui Andrei
• La finalul concursului, juriul a ales 11 echipe care vor fi finanţate de Petrom cu 55.000 de euro pentru implementarea proiectelor
• Petrom acorda şi 400 de locuri în tabăra din Ţara lui Andrei, laptopuri personale pentru profesorii coordonatori ai echipelor câştigătoare şi sisteme multimedia pentru şcoli.
11 idei care pot schimba în bine viaţa a 11 comunităţi din România vor primi finanţări de câte 5000 de euro şi consultanta din partea Petrom pentru a putea deveni realitate. Printre acestea se numără şi propunerea echipei vâlcene.
Concursul naţional de proiecte pe teme eco-civice „Şcoala lui Andrei” şi-a desemnat câştigătorii pentru al treilea an consecutiv. După aproximativ o lună şi jumătate în care elevi şi profesori de şcoala generală din întreaga ţară au lansat în competiţie idei care le pot transforma comunităţile într-un loc mai bun, cele 11 echipe câştigătoare se pot apuca de treabă.
Proiectul „Eu pot” semnat de echipa „Castelanii” doreşte a veni în sprijinul a 100 de copii din centrele de plasament vâlcene cu vârste de peste 10 ani. Propunerea este de a organiza tabere de vară în care participanţii vor socializa şi vor acumula deprinderi pentru o viaţă independentă, noţiuni de educaţie ecologică şi de protecţie a mediului şi mai ales îşi vor dezvolta capacităţile de relaţionare şi comunicare interumană. Iniţiativa a acumulat peste 12.000 de voturi din partea susţinătorilor, iar juriul i-a acordat 60 de puncte.
Anul acesta, orice vizitator al site-ului http://www.taraluiandrei.ro/, secţiunea Şcoala şi-a putut exprima votul, iar opţiunile acestora au cântărit în proporţie de 30 % în calculul rezultatului final. Pe de altă parte, 70 % din punctajul obţinut de fiecare echipă a provenit din evaluările juriului.
Printre celelalte idei câştigătoare se numără şi cele centrate pe protecţia mediului şi dezvoltarea potenţialul turistic al zonei, amenajarea spaţiilor verzi, sau sprijinirea copiilor cu nevoi speciale.
Pentru a vedea lista proiectelor câştigătoare din Şcoala lui Andrei, puteţi accesa http://şcoală.taraluiandrei.ro/ştiri/
Pe lângă finanţarea primită, şcolile din care fac parte echipele desemnate câştigătoare vor fi echipate cu câte un sistem de videoproiectie, iar fiecare profesor coordonator al acestor echipe va primi un laptop. 400 de membri ai primelor echipe clasate vor participa în tabăra din Ţara lui Andrei, în perioada 24 iulie – 27 august, la Cheia, judeţul Prahova.
În afara celor 11 echipe care vor primi finanţare s-au acordat şi 2 premii speciale: Premiul pentru Cea Mai Populară Echipa care a fost câştigat de realizatorii proiectului “De-click” (Mureş) şi premiul pentru Cea mai Conştiincioasa Echipa, care a mers către EcoTeam pentru proiectul “Priveşte natura prin ochii sufletului nostru” (Constantă). Ambele câştigătoare sunt recompensate cu locuri în tabăra din Ţara lui Andrei.
Fiecare aplicaţie intrată în concurs a identificat o problemă reală din categoriile Mediu, Educaţie & Cultura şi Implicare în Comunitate şi a propus un proiect – soluţie. În total, 362 de proiecte au intrat în catalogul „Şcolii lui Andrei”, alături de 919 profesori şi 9554 de elevi. Pe toată durata ediţiei de anul acesta, aproape 300 de mii de susţinători şi-au exprimat votul pentru iniţiativele preferate, participând astfel la obţinerea notei finale acordate fiecărei echipe.
Categoria „Educaţie şi Cultură” a „Şcolii lui Andrei” a reunit 197 de proiecte, 98 de aplicaţii au fost încadrate la categoria Implicare în comunitate, în timp ce 67 de idei s-au înscris în domeniul „Mediu”.
Cei 20 de juraţi au analizat propunerile după criterii ce vizau obiectivele descrise, impactul asupra comunităţii, originalitatea sau modalitatea de prezentare a ideii în materie de claritate şi coerentă. Personalităţi precum Subsecretarul de Stat Raed Arafat, realizatorii TV Gianina Corondan şi Dani Otil, Mona Nicolici, europarlamentarul Daciana Sârbu, o serie de jurnalişti implicaţi în probleme eco-civice şi activişti în organizaţii dedicate voluntariatului au evaluat toate proiectele înscrise.
„Am fost plăcut surprinsă că şcoala românească simte nevoia să se întoarcă spre tradiţie, spre cultura locală. Foarte multe propuneri pentru muzee etnografice, de promovare a culturii şi a valorilor noastre, dar şi idei excelente de antreprenoriat care m-au făcut mai optimistă în privinţa viitorului acestei ţări. Copiii noştri pot da o lecţie oricărui lider din această ţară, iar dascălii lor merită tot respectul nostru pentru că-i sprijină! Chiar dacă au primit finanţare doar 11 proiecte, vom încerca să le sprijinim şi pe celelalte să devină realitate. Bravo lor!”- a declarat Mona Nicolici, Manager Relaţii Comunitare, Petrom
Şcoala lui Andrei scoate la lumina problemele comunităţilor din România
Competiţia naţională Şcoala lui Andrei a reunit proiecte pe teme de educaţie şi cultură, mediu şi implicare socială, din 39 de judeţe ale ţării. Astfel, problematicile semnalate de echipele participante, oferă un tablou relevant al principalelor nevoi pe care le au şi le semnalează comunităţile din aceste zone.
Pe locul întâi în clasamentul problematicilor este lipsa unui spaţiu verde. Astfel, peste 30 % din totalul proiectelor intrate în competiţie au ca obiectiv crearea sau reamenajarea unui spaţiu de petrecere a timpului liber sau dedicat activităţilor în aer liber, precum şi protejarea anumitor zone verzi.
Preocuparea pentru un spaţiu verde se remarcă preponderent în 15 judeţe.
Următoarea tema centrală a proiectelor Şcolii lui Andrei este amenajarea şi modernizarea şcolii şi reprezintă aproximativ 28 % din totalul aplicaţiilor. Un sfert din aceste propuneri se referă la construirea sau recondiţionarea terenului de sport, problema semnalată în special în zonele rurale.
Alte preocupări ale comunităţii, relevate de echipele participante la concurs provin din zona promovării tradiţiilor culturale şi folclorice (peste 11 %), dezvoltarea personală prin cursuri şi ateliere (7,62 %) sau se adresează categoriilor sociale defavorizate (5 %).
Celelalte tematici evidenţiate de analiza proiectelor înscrise în Şcoala lui Andrei privesc reciclarea sau diminuarea poluării, cursuri sau ateliere de dezvoltare personală şi sprijinirea categoriilor sociale defavorizate. Activităţile de plantare sau reîmpădurire propuse cumulează puţin peste 2 % din totalul proiectelor intrate în competiţie.
„Şcoala lui Andrei” face parte din platforma TaraluiAndrei.ro, un program de responsabilitate socială Petrom care permite unui număr nelimitat de oameni să interacţioneze, să comunice, să se informeze şi, mai ales, să schimbe în mod concret lumea în care trăiesc.
„Respect pentru Viitor” este un amplu program iniţiat de Petrom, la începutul anului 2007, prin care răspundem nevoilor societăţii şi mediului înconjurător.
„Respect pentru Viitor” este concretizarea principiilor noastre, care stau la baza dezvoltării durabile. Credem că nevoile prezentului pot fi satisfăcute cu respect pentru generaţiile viitoare şi pentru aceasta am ales să tratăm aspectele legate de mediu şi cele sociale ca parte integrantă a conduitei noastre de business.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu