În perioada 29 septembrie – 2 octombrie 2011, oraşul Horezu, reprezentat de Consiliul local, a participat la cea de-a II-a ediţie a Târgului Internaţional de Turism Winter Holiday, organizat de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) la Palatul Parlamentului, numărându-se printre cele 123 de firme expozante.
Participarea din acest an este înscrisă în activităţile şi calendarul proiectului „Promovarea produselor şi a evenimentelor turistice specifice din zona depresionară Horezu pentru dezvoltarea şi consolidarea turismului în Nord-Vestul Judeţului Vâlcea”, cod SMIS 16531, proiect finanţat de Uniunea Europeana şi Guvernul României prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013, Axa Prioritară 5 – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, Domeniul Major de Intervenţie 5.3 Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică.
Oraşul Horezu a beneficiat de un stand finanţat din fonduri europene. Membrii echipei de implementare a proiectului au prezentat şi distribuit vizitatorilor peste 1500 de exemplare de pliante, harţi turistice, flyere, broşuri, cărţi de vizită, etc. în limbile română şi franceză, materiale de promovare realizate din fonduri proprii.
Vizitatorii au luat contact cu varietatea ofertei turistice a depresiunii Horezu: evenimentele tradiţionale (Târgul de Izvorul Tămăduirii, Târgul de ceramică „Cocoşul de Hurez”, Zilele oraşului Horezu, „Colindul Sfânt şi Bun”), tradiţiile şi frumuseţile naturii, meşteşugurile tradiţionale, monumentele istorice (mănăstirile, bisericile), colecţiile de artă populară. De asemenea, în stand au fost prezentate obiecte de ceramică, lemn, covoare olteneşti din materiale naturale ţesute manual, costume populare, s-au făcut demonstraţii de măiestrie de către meşteri ceramişti.
În cele 4 zile ale târgului, standul oraşului Horezu a stârnit interesul pentru aproximativ 1500 de vizitatori, de oferta turistică a oraşului Horezu au fost interesate peste 50 de agenţii de turism şi reprezentanţi ai ambasadelor acreditate la Bucureşti, iar mass-media naţională şi din străinătate a preluat şi difuzat imagini din interiorul standului, s-au făcut fotografii, redacţiile unor reviste de specialitate au evidenţiat implicarea administraţiei publice din oraşul Horezu pentru dezvoltarea turismului în zona depresionară Horezu.
Primarul oraşului Horezu, Prof. Ec. Constantin Niţu, aprecia că: „Prin participarea, an de an, la cele mai mari târguri de turism organizate în Bucureşti, oraşul Horezu a devenit un expozant tradiţional, din ce in ce mai mult, agenţiile de turism din ţară şi străinătate fiind interesate de oferta turistică a zonei depresionare Horezu şi introducerea acestea în circuite turistice diversificate. Aceste oportunităţi valorificate au condus la o creştere simţitoare a prezenţei turiştilor în oraşul Horezu pe tot parcursul anului 2011, ceea ce ne dă garanţia că, la finalul proiectului, oraşul Horezu va deveni o destinaţie turistică neapărat de vizitat, situată pe un loc superior în ierarhia destinaţiilor turistice de marcă la nivel naţional”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu